Logotip Filozofskog fakulteta u Nišu

Категорије питања

Претрага базе

ПИТАЊЕ

Како се користи Google Meet?

НАПОМЕНА: Гугл редовно, без најаве, врши мање или веће корекције графичког окружења својих апликација са циљем побољшања корисничког искуства. Може се догодити да слике које прате ово упутство не одговарају у потпуности тренутном окружењу, али неће бити замењене докле год могу да послуже приликом оријентације корисника.

 

Google Meet је апликација која користи истоимени видео–комуникациони сервис компаније Google и интегрални је део Google Workspace пакета. На Филозофском факултету Меет је примарни избор за реализацију наставе на даљину, али се користи и у свим другим ситуацијама када је неопходно успоставити директну или конференцијску везу.

Апликација се може користити на персоналним рачунарима кроз претраживачe (Chrome, Firefox, Edge, Safari, Opera, Brave), али и као апликација на паметним уређајима које покрећу Android, iOS или iPadOS. Web апликацији и сесијама приступа се преко адресе https://meet.google.com, док се апликација за мобилне уређаје може преузети на следећим адресама:

 

Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.meetings

Google Meet Android QR code

 

iOS / iPadOS
https://apps.apple.com/us/app

Google Meet iOS QR code

 

Важно је да уређај са кога приступате апликацији има камеру, микрофон и слушалице (било да су интегрисани у уређај, било да су прикључени као додатни делови опреме).

 

Како се користи Google Meet

Наставници и сарадници ће заказати сесије за часове педавања и вежби и послаће вам линкове за заказане сесије. Позив за заказану сесију ће вам стићи на ваш @filfak.ni.ac.rs налог (погледајте, уколико нисте, питање Шта су факултетски Google Workspace налози и чему служе – активација налога је предуслов за коришћење Google Meet апликације). У том позиву ћете наћи линк. У сесију се можете укључити тако што ћете у заказано време кликнути на линк:

 

Слика 1
Позив на сесију путем имејла

 

Други начин је да web апликацију покренете преко Apps менија или уносом адресе https://meet.google.com у претраживач, а онда унесете код састанка – то је део линка након почетног дела (meet.google.com/###-####-###). Могуће је укључивање у сесију и тако што линк упишете (копирате) у претраживач. Када користитите Гугл апликације, најпогодније је да користите претраживач Google Chrome,  мада ће апликација уредно радити и у било ком другом претраживачу.

Када покренете састанак, неопходно је да дозволите употребу ваше камере и вашег микрофона. Једном дата дозвола важи стално, осим уколико претраживач није намерно другачије подешен, па неће бити потребе да ово радите стално.

 

Слика 2
Давање дозволе за коришћење камере и микрофона

 

Након ваше дозволе, покренуће се камера и микрофон и појавиће се дугме Join Now. Кликом на ово дугме, укључићете се у сесију. Када се укључите у сесију, екран ће изгледати овако:

 

Слика 3
Укључење у сесију

 

Преко алата доступних на доњем делу екрана, можете укључивати и искључивати свој микрофон и камеру, подешавати изглед екрана, јављати се за реч подизањем руке, презентовати нешто са вашег рачунара или писати кратке поруке у одељку за ћаскање, што је приказано на следећим сликама:

 

Слика 4
Сесија у току (1)

 

Слика 5
Сесија у току (2)

 

Можда ће бити неопходно да вам наставник да дозволу да уђете на састанак. То ће се највероватније десити уколико се укључујете са неког другог имејл налога уместо са @filfak.ni.ac.rs на који сте добили позив за сесију. У том случају сачекајте мало на дозволу за улазак на састанак. Иако не постоји ограничење у овом погледу, препорука је да се за све наставне активности користи факултетски налог.

Препорука је да на почетку предавања студенти угасе своје микрофоне ради избегавања спољашњих сметњи и шумова при комуницирању. Када желите да нешто кажете, дигните руку (кликом на шаку) и када добијете реч, укључите микрофон. Када завршите, искључите поново микрофон. Укључивање и искључивање микрофона и камере врши се кликом на њихове иконице на доњој линији екрана.

Посебно важна је опција где ћете кликом на дугме покренути прозор у коме бирате да свој екран или покренуте програме са свог рачунара (на пример, Word документ, презентацију, видео садржај и слично) делите са свим учесницима. Кликом на дугме Презентуј приказује се следећи дијалог који нуди неколико опција. Кликом на прву опцију поделићете са осталима цео екран свог рачунара. Кликом на Прозор активираће се екран унутар екрана, са ког ћете моћи да изаберете неки од отворених фајлова са вашег рачунара и поделити га са осталима:

 

Слика 6
Дељење прозора са учесницима у разговору

 

Кликом на последњу опцију из горе приказаног менија (Chrome картица), можете одабрати одређени сајт који сте покренули на свом рачунару (на пример Google документ, YouTube видео, Wikipedia чланак и тако даље) који ћете поделити са свима. Док један учесник састанка дели са осталима неки садржај, други учесници ће видети тај садржај на својим екранима, али нико други не може да дели други садржај са неког другог рачунара док се текуће дељење не заустави. На екрану је јасно видљива нотификација да је дељење у току:

 

Слика 7
Нотификација о активном дељењу

 

Кликом на дугме за прекид везе, аутоматски прекидате везу и искључујете се из састанка:

 

Слика 8
Дугме за прекид везе

 

Кликом на иконицу са три тачкице покрећете мени са додатним опцијама које пружа wеб апликација Google Meet:

 

Слика 9
Додатне опције

Најчешћа питања

Најчешће кључне речи